POZNAJ NASZE PRZEDSZKOLE

Zapraszamy do obejrzenia filmu promocyjnego "Mój dzień w Przedszkolu Samorządowym nr 26 Integracyjnym im. Joanny Strzałkowskiej-Kuczyńskiej w Białymstoku", oraz filmu "Inni?... Tacy sami!" zrealizowanego przez ORE.


Mój dzień...

Inni?... 

 

Wizja przedszkola:

  1. Przedszkole jest placówką przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawioną na osiąganie sukcesu.
  2. Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
  3. Atmosfera panująca w przedszkolu sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji wobec odmienności.
  4. Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
  5. Program przedszkola ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości.
  6. Zatrudnia wykwalifikowaną i zaangażowaną kadrę pedagogiczną.
  7. Przedszkole stwarza dzieciom możliwość samorealizacji i rozwijania inteligencji wielorakich.
  8. W placówce przestrzega się praw dziecka, dba o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację
  9. Przedszkole promuje swoje osiągnięcia w środowisku lokalnym.

Wizja dziecka w naszym przedszkolu.

Dziecko jest:

  • ciekawe świata
  • radosne
  • aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola, zmotywowane
  • twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju
  • empatyczne
  • odpowiedzialne i obowiązkowe
  • kulturalne i tolerancyjne
  • świadome zagrożeń.

Misją pracy naszego przedszkola jest przede wszystkim zapewnienie opieki, wychowania i uczenia się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa, wyrównywanie szans edukacyjnych i społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz stworzenie warunków umożliwiających dzieciom osiągnięcie dojrzałości szkolnej.

Nasze przedszkole:

  1. Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
  2. Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
  3. Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
  4. Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami  społecznymi i moralnymi.
  5. Organizuje sprawne funkcjonowanie organów przedszkola i zarządzanie placówką.
  6. Analizuje i ocenia efekty swojej pracy, a uzyskane wyniki wykorzystuje do ciągłego doskonalenia się.